1 kommentarer

Snabba reflekteringar

fredag 14 maj 2010

#1 Jag är avundsjuk på brödraskap; "the crew".

Kvinnor har lättare av någon anledning att ta sina vänner för givet då något de tycker är viktigare kommer in i deras liv. Vi säger alla; "jag kommer aldrig behandla mina vänner så som de behandlat mig!", but sooner or later... Och vem plockar upp en efter det du brytt dig om slagits till spillror?

Nu gäller det här såklart inte alla, men du vet... Människor gillar att lägga alla i samma fack. Eller nått. Ahhh jag är trött.

Det skadar mig lite att inse att jag är så utbytbar, och att de omkring mig är utbytbara de också.

#2 Efter 23 blir elden inte lika stark, tydligen.

En klasskamrat sa att jag brinner för det jag tror på (när vi diskuterade vad för slags roll jag hade i vår spel-grupp), men att efter 20-års åldern kommer jag sluta bry mig så mycket.

+ citat från In Treatment Säsong 2:
"When did you stop loving passionately?"
"When I realized I wasn't 23 anymore."

1 Responses:

Jenny Says:

Säg till din kompis: BULLSHIT! Man kan brinna på olika sätt. Du kan fortfarande brinna för saker även om du blir äldre. Det är din egen inställning som ändrar saker och ting. =)