1 kommentarer

The Tartini

torsdag 8 juli 2010

Ett inside joke mellan mina vänner och mig själv har blivit ett nyfunnet smeknamn till mig; the Custard Tart.

Jag sträck-tittade på lite Sex and the City idag (ahhh, underbar serie. Vill gärna ha boxen, wink, wink!) och Et Voila! Introducerad till en ny drink; the Tartini.

FAB! Nu vet jag vad jag ska inleda min 20 års dag med!

Tartini

  • 1½ shots raspberry vodka
  • ½ shot Chambord
  • ½ shot cranberry juice
  • ¾ shot lime juice
  • Shake all ingredients well with ice and fine strain in to a cocktail glass.
Tydligen kan man dricka den med bara raspberry vodka, but what's the fun in that?

Nu måste jag bara ha martini/cocktail glas! *wink wink, nudge nudge*

1 Responses:

yami no cosmos Says:

YO BIATCH!

Jag skall börja leka med resin till ett projekt jag håller på med, var beställer du ditt shit ifrån?

Behöver genomskinligt resin ^^
Pöss

//Yami

PS: Kommer du till STHLM någonting i sommar? *vill ses och kramas*